[TITLE]


ПОРЯДОК

підвищення кваліфікації
працівників юридичних служб територіальних органів міністерств, інших
центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністраціях
, а
також державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських
об'єднаннях


Відповідно до пп. 4.6. п. 4 Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 № 1707/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.06.2011 за № 760/19498, районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції (далі - управління юстиції) відповідно до покладених на них завдань здійснюють методичне керівництво правовою роботою в територіальних органах міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністраціях (далі – місцеві органи виконавчої влади), а також на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об'єднаннях (далі – підприємства).

У п. 17 Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11. 2008 № 1040, підвищення кваліфікації працівників юридичних служб місцевих органів
виконавчої влади, підприємств організовує Мін'юст та його територіальні органи.


Тому, в рамках методичного керівництва правовою роботою в місцевих органах виконавчої влади на підприємствах управління юстиції вживають заходів щодо підвищення кваліфікації працівників юридичних служб (юрисконсультів) вказаних установ шляхом проведення семінарських занять, СТАЖУВАНЬ з питань організації правової роботи, розробки методичних посібників з актуальних правових питань та окремих питань діяльності юридичної служби тощо. 

Стажуванняце вид підвищення кваліфікації працівників юридичних служб (юрисконсультів) місцевих органів виконавчої влади, підприємств, який застосовується з метою набуття певного досвіду щодо організації правової роботи.
Стажування проводяться з метою зміцнення юридичних служб місцевих органів виконавчої влади, підприємств, безперервного фахового вдосконалення та підвищення кваліфікації їх працівників, для активізації та вдосконалення правової роботи, набуття практичного досвіду, первірки професійного рівня і ділових якостей працівників юридичних служб (юрисконсультів) місцевих органів виконавчої влади та підприємств. 

Відбір кандидатів на стажування проводиться наступними шляхами:

з ініціативи управління юстиції (за наслідками узагальнення інформації про структуру та чисельність 
юридичних служб; за підсумками перевірки стану правової роботи тощо)


у разі надходження до управління юстиції відповідних письмових звернень від місцевих органів 
виконавчої влади підприємств


Критеріями відбору є стаж роботи за юридичною спеціальністю, рік закінчення вищого навчального закладу, наявність підвищення кваліфікації тощо претендента на проходження стажування з питань організації правової роботи.

Зарахування на стажування оформляється наказом начальника управління юстиції, який має містити термін стажування, призначення керівника стажування тощо. Підставою для видання наказу є лист з основного місця роботи стажиста та його письмова заява щодо допущення до проходження на стажування з питань організації правової роботи.

На час проходження стажування управління юстиції мають забезпечувати стажиста засобами оргтехніки, телефонним зв’язком, необхідними законодавчими та іншими нормативними актами, довідковими матеріалами з правових питань. 

На період стажування працівника юридичної служби (юрисконсульта) місцевого органу виконавчої влади, підприємства призначається керівник стажування з питань організації правової роботи – здебільшого це спеціаліст управління юстиції, на якого покладено виконання обов’язків щодо координації правової роботи. Керівник стажування безпосередньо вживає заходи до організації стажування та несе відповідальність за якість його проведення. 

Зміст стажування визначається індивідуальним планом стажування,що затверджується начальником управління юстиції, в якому проводиться стажування. 
План стажування з питань організації правової роботи розробляється керівником стажування, де надається перелік заходів стажування, а також вказуються дати проведення кожного заходу та відмітки про їх виконання, наводиться перелік нормативно – правової бази, методичної літератури, якою керується стажист під час проходження стажування. 
Індивідуальний план стажування затверджується начальником управління юстиції, погоджується з керівником стажування та в обовязковому порядку підписується стажистом.

ЗВЕРТАЄМО УВАГУ!!! Стажування можна проводити по окремим напрямкам діяльності юридичної служби, наприклад, окремо ведення претензійно-позовної роботи; окремо договірної роботи; окремо здійснення перевірки відповідності законодавству проектів наказів, інших актів, що подаються на підпис керівника органу виконавчої влади, підприємства, установи, організації; порядок візування проектів наказів та інших нормативно – правових 
актів тощо.


За результатами стажування з питань організації правової роботи заповнюється письмовий звіт про проходження стажування. 

З метою первірки рівня набутих знань щодо організації правової роботи на основі узагальнення теорії та практики стосовно встановлених законодавством вимог, яким повинна відповідати діяльність юридичних служб (юрисконсультів) місцевих органів виконавчої влади, підприємств, після закінчення стажування, стажист направляється на співбесіду та тестування з заступником начальника управління юстиції.

Після проведення зі стажистом співбесіди управлінням юстиції оформляється довідка за результатами стажування, яка разом із супровідним листом надсилається за місцем основної роботи стажиста для приєднання до його особової справи.